Diapers

I posted this on facebook already but I’m posting here for those that are readers from babycenter or one of my other sites.

A friend of mine is asking for donations of diapers to send to the Ethiopian orphanage she’s adopting from. The babies, and potentially her baby, are in desperate need of diapers to cover their bums. Right now the workers are doing the best they can by washing disposables to reuse. So my request is simple, please email me if you’d like to help. Jasmine320818@gmail.com

The best bet would be to get some cloth diapers. Gerber makes some that aren’t awesome but are better than no diapers. I found them for 10.54 on walmart.com. I’m ordering mine now.

“Mama Mimi” is her blog. I believe the link is on the side of this page.

Thank you and God bless you!

My doogies!

Day two of trying to post everyday. Lol.

Took my poopehs to the groomers today. An awesome guy named James cut their nails. Roxy didn’t give him any problems even though he snipped a little too close on the cuticle on one toe. Bubba on the other hand. Oy vey. He jumped and squirmed and tried to bite. So James put a soft muzzle on him and Bubba retaliated by releasing his anal glands. Damn dog. But their nails are cut now and we’re all happy.

Next stop was going to be the dog park… but damn Roxy is coming into heat again. So one week of bleeding and three of driving Bubba bananas. Poor thing will be locked up for the shark week, but then we’ll switch off who’s locked up. I don’t want her to be punished just because she’s in heat. We’re skipping this cycle for her so she can fully recover from the last litter. But we’ve also decided to only do one more litter. Then we’ll use the money from the pups to get them both fixed.

Plans

I think I’m going to try to post every day. Let’s see…

Plans
Birth-In case you didn’t get it from my last rant, I’m having a waterbirth. Mom thinks I’m a hippy, but I can’t wait! Is that weird, that I’m not scared to give birth? Whatever, it is going to be amazing and an empowering experience. I know I can do it and no horror story has scared me yet. I hate hospitals and doctors, especially military medical, so this is awesome.
Feeding- I want to breastfeed. For three reasons. 1) breast is best. Period. Yes, babies will always do just fine on formula, but fine isn’t good enough for me. 2) uterus shrinkage=belly shrinkage. Heck yes. 3) because I’m lazy. It is so much easier to pull up your shirt than it is to make a bottle. Lol.
Carseat- we’re using a Graco my ride 65. We plan on keeping baby rear facing until 40lbs, then in the carseat until s/he outgrows the seat. No, I don’t want an infant seat. I don’t plan on carrying my baby in it, so a carseat that will last longer is a better idea.
Diapering- we’re using cloth diapers. It’s cheaper in the long run and better for the environment.

Like I said, these are plans. Nothing is set in stone, shit changes all the time. I would hope, my friends and family could be supportive. We’ll see. I can already hear “just wait…” “you’ll give up…” Well save it. It’s only going to piss me off.

Baby boobie haaaaat!

image

image

I gots a boobie hat. Lol, it’s kind of an inside joke. But funny stuffs. It’s for the behbeh. Wooooop.

UGH! I freaking hate medical!

Ok. So I started care with the birth center. I talked to the military medical midwife and she was fully supportive. Since labs are out of pocket at the bc and free at medical, I’m going to both.

At my first birth center appointment the midwife wants me to do an early glucose test. She calls medical to see if they can do it.

Cue shit storm.

I get a pissy call from the nurses at med asking why I’m going to the birth center. I say for the waterbirth. She starts asking if my supervisors know about it and did I know I’m going to pay out of pocket. No and yes. It isn’t my supervisors business and I’m not an idiot.

I thought it was over, but today the medical midwife calls. She put in a consult for a SOCIAL WORKER because they want to make sure I can handle the financial burden. WTF?! Why is it anyone’s damn business?! She says she can’t order the lab (no big deal) but she’s still supportive of the waterbirth.

Again, thought it was over. Nope! Birth center midwife calls to say that the nurses called HER and asked her about me going to the birth center. They told her she is violating military instructions blah blah bullshit. (It really is bullshit. There is no instruction, I checked.) They also said that if I’m going to be seeing her, they’ll cancel all my appointments.

WHY IS IT ANYONES BUSINESS?! Why are they making this so freaking personal like I pissed on their kids? It’s my baby, my body and if I want to pay out of pocket for MORE care, why does it matter? So stupid!

I’m so angry. This is the second time medical has me in tears because they want to dictate what I do with MY vagina. Really, they wonder why I’m terrified of going to Balboa?! That’s why. I’m nothing more than a freaking manning number and deployable sailor to them. Screw the fact that I want a peaceful unmedicated birth. Screw the fact that I am a PERSON with emotions and opinions.

Countdown to getting the hell out: 886 days.